برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

چگونه با ارائه خدمات خارق العاده سود سرشاری نصیب خود کنیم؟

چگونه با ارائه خدمات خارق العاده سود سرشاری نصیب خود کنیم؟

شما شرکت اپل را به نوآوری می شناسید، مرسدس بنز را بعنوان یک ماشین لوکس در ذهن دارید و من کافه عمو حسین را در ارائه خدمات فوق العاده به مشتریان زبانزد می دانم. کافه او همیشه شلوغ و مشتریانی تقریباً ثابت دارد. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که راز ارائه خدمات فوق العاده او چیست و ما چگونه می توانیم مشتریان خود را شگفت زده و وفادار کنیم.


امروزه بازار بیش از هر زمان دیگری رقابتی شده است و مشتریان نیز امروز بیش از هر زمان دیگر باهوش و سختگیر شده اند و براحتی محصولات و خدمات شما را با محصولات مشابه جایگزین می کنند. یافتن مشتریان جدید نیز کاری بسیار سخت و هزینه بر است.
وقتی وارد کافه عمو حسین می شوید و اگر برای اولین بار به آنجا آمده باشید معمولاً کمی مردد هستید که کجا بنشینید. او معمولاً قبل از تصمیم شما وارد عمل می شود و جای دنجی را به شما پیشنهاد می دهد. او قبل از درخواست مشتری هوشمندانه نیاز وی را پیش بینی می کند. عمو حسین لبخندی همیشگی بر لب دارد و با دیدن او احساس آرامش و شادی زاید الوصفی به شما دست می دهد.


با توجه به شناختی که به عمو حسین دارم می دانم که او بطور غریزی این ۹ ویژگی مهم در ارائه خدمات به مشتری را رعایت می کند:


۱) او همیشه محصولی بی نقص را ارائه می دهد.
۲) کارش را با آرامش خاصی که دارد انجام می دهد و در ارائه سفارش شما بسیار با دقت عمل می کند.
۳) با اینکه سرش همیشه شلوغه سفارش شما رو خیلی سریع بدست شما می رساند.
۴) اگر به مشکلی در کافه برخورد کنید مثلاً فضا براتون کمی گرم بنظر برسه سریع تمهیدی رو برای رفع مشکل شما پیدا میکند و آن مشکل را سریع برطرف می کند.
۵) در همان بار اول چنان رابطه صمیمی با شما برقرار می کند که فکر می کنید سال ها شما را می شناسد حتی گاهی اگر اهلش باشید زمان اندکی برای هم صحبتی با شما در کنار شما می نشیند.
۶) محال است که برای بار دوم وارد کافه او شوید و نام کارمندان کافه را با اسم کوچک صدا نزنید. کارمندان این کافه روش برقراری ارتباط دوستانه و صمیمی با مشتریان را بسیار خوب می دانند. گویی یک سبک گفتاری ویژه برایشان تعریف شده است.
۷) دسترسی به عمو حسین و یا هریک از کارمندان او بسیار ساده است. کافیست سر بچرخانید و نگاهی بیاندازید، هنوز کلام خود را نگفته اید که یکی از آنان به شما می گوید: خدمتی از من برای شما بر می آید؟
۸) چون کافه معمولاً پر از مشتری است گاهی پیش می آید که سرویس کمی دیر به شما می رسد. در آنصورت است که با واژگانی مناسب عذرخواهی می کنند و به سرعت بدنبال جبران آن بر می آیند و حتماً پیگیری می کنند که مشکل شما برطرف شده باشد.
۹) عمو حسین همیشه جویای احوال شماست. چون ممکن است شما یک روز سرحال نباشید و یا اینکه بر عکس. او همواره به حال شما توجه کرده و بر اساس حال آن روز شما، سعی می کند رفتاری انعطاف پذیر داشته باشد.


من در عمو حسین ویژگی های بارزی را می بینم و شاید راز موفقیت واقعی او این باشد:
۱) صمیمیت ذاتی و حقیقی
۲) همدلی با مشتری و درک او
۳) خوش خلقی و بشاش بودن
۴) شخصی کاملاً اجتماعی
۵) وظیفه شناس و منظم


امیدوارم توانسته باشم شاخصه های یک خدمت فوق العاده را به شما منتقل کرده باشم. یادتان باشد که لازمه ایجاد حس وفاداری در مشتریان چیزی جز ارائه خدمات با کیفیت بالا و بی نقص نیست.

منبع: برندزلینک
brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 12 فروردین 1393 ساعت 12:32

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : حسن حسین زاده
نام کاربری : ali_123
تاریخ عضویت : 2 فروردین 1393
تعداد مقالات ارسالی : 1000
تعداد لینک ها : 0