برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

بدی های استفاده از پست الکترونیک

بدی های استفاده از پست الکترونیک

بدی های استفاده از پست الکترونیک

پست الکترونیک انقلابی در روش های ارتباطی ما برپا کرده است. ما را از روزهایی که از دستگاه تکثیر یا کوتاه نویسی استفاده می کردیم به اینجا رسانده است. اما پست الکترونیک، همچنین یک صف کاملاً جدیدی است که نارضایتی را در محل کار معرفی کرده است که ممکن است مقصر بعضی از آن ها خودتان باشید.

پاسخ ندادن

وقتی مردم یک سوالی را به طور مستقیم برای شما ارسال می کنند، نادیده گرفتن آن تقریبا مانند این می ماند که یک سوال را در مکالمه رو در رو نادیده گرفته اید ولی هنوز اداراتی هستند که افراد شاغل در آن، حتی گاهی بعد از چندین بار تکرار و پیگیری، به خودشان زحمت پاسخ دادن به سوالات را نمی دهند. اگر شما کسی هستید که پست الکترونیک خود را نادیده می گیرید، بدانید احتمال اینکه شما را به عنوان فردی بی توجه و بی برنامه بشناسند زیاد است، مگر اینکه با خودتان عهد ببندید که کار خود را درست انجام دهید. حتی یک پیام ساده‌ی«دارم روی آن کار می کنم» بهتر از سکوت است.

درخواست اعلان مطالعه ایمیل

ممکن است دوست داشته باشید بدانید دقیقا چه زمانی پیام شما خوانده می شود، اما این درخواست سختی برای گیرنده شما است. کار شما این پیام را منتقل می کند که شما به پاسخ دادن آن ها بی اعتماد هستید، مگر اینکه مسئولتی برعهده آن ها بگذارید و یا این که شما اعتماد ندارید که آن ها به این درخواست شما به سرعت پاسخ دهند. اگر همکاران شما به اندازه کافی حرفه ای نیستند که بدون ارسال این درخواست از طرف شما، به پست الکترونیک شما پاسخ دهند، شما باید از آن ها این را درخواست کنید. اما فرستادن هرگونه نشانه ای که باعث شود آنها به بی اعتمادی شما پی ببرند نادرست می باشد.

فرستادن ایمیل های با برچسب «فوری» که فوری نیستند

اگر از برچسب فوری ایمیل سوء استفاده کنید، خیلی زیاد طول نمی کشد که کسی درست مثل داستان چوپان دروغگو توجهی به آن ایمیل نخواهد کرد و وقتی که واقعا یک ایمیل فوری و ضروری بفرستید، کسی آن را در نظر نخواهد گرفت. بنابراین دست از اخطار فوری ایمیل بردارید، مگر اینکه ایمیل شما واجد این شرایط باشد.

ایمیل بزنید، سپس تماس بگیرید یا حضوراً درخواست خود را تکرار کنید

واضح است که پیام شما فورا خواهد رسید. بنابراین ایمیل رسانه شما نیست. شما باید تماس بگیرید و حضوری فرد را ببینید. این تکرار، بسیار آزاردهنده است. مطمئن باشید که همکاران شما از شما گله می کنند.

ارسال پاسخ هایی که مشخص می کند شما ایمیل را نخوانده اید

پاسخ دادن با «باشه» به یک ایمیل که در آن از شما یک سوال بی انتها پرسیده شده است، پرسیدن یک سوالی که در ایمیل به آن پاسخ داده شده است، یا پاسخ دادن به فقط یکی از سه سوالی که پرسیده شده است، مشخص می کندکه شما واقعا ایمیل را نخوانده اید و در حالی که این کار در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد، باعث خواهد شد که فرستنده برای تصریح مطلب ایمیل را دوباره به شما ارسال کند و در نهایت وقت بیشتری از هر دوی شما بگیرد.

نوشتن ابهامات در قسمت «موضوع» ایمیل

عبارات یک کلمه ای مانند «سوال» یا «سلام»، پتانسیل قسمت موضوع را از بین خواهد برد که اگر درست استفاده شود می تواند به مخاطب شما و گیرنده ایمیل کمک کند تا اطلاعاتی را در ایمیل شما در آینده به دست آورد.

استفاده از متن های رنگی، فونت های خلاقانه یا نوشت افزار ایمیل

ایمیل، یک رسانه فانتزی نیست. بیشتر مردم انتظار متن ساده را در ایمیل دارند، و نه بیشتر از آن. آلوده کردن متن به فونت ها یا رنگ ها احتمال دارد باعث رنگ و رو رفتن ایمیل بشود تا اینکه بخواهد خلاقانه در نظر برسد و یا استفاده از حاشیه ها یا گل در اطراف متن ایمیل باعث می شود که ایمیل شما شلخته و غیرحرفه ای به نظر برسد.

منبع: برندزلینک
brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 10 فروردین 1393 ساعت 10:56

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : حسن حسین زاده
نام کاربری : ali_123
تاریخ عضویت : 2 فروردین 1393
تعداد مقالات ارسالی : 1000
تعداد لینک ها : 0