برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

Call-to-Action چیست؟

Call-to-Action چیست؟

Call-to-Action یکی از مهمترین فاکتورها در تبدیل بازدید کننده از وب سایت به مشتری بالقوه می باشد و در بازاریابی باید بدان توجه ویژه شود. در این مقاله بیشتر با این عامل مهم در بازاریابی و ویژگی های آن آشنا می شوید.

Call-to-Action (درخواست انجام فعالیت )

CTA مخفف عبارت Call-to-Action می باشد که به معنی در خواست انجام فعالیت است. بنر ، دکمه ، متن و یا هر گرافیک دیگری که از بازدید کننده در خواست می نماید که فعالیتی انجام دهد را در بر می گیرد. در طراحی درخواست انجام فعالیت مناسب ، باید نکاتی رعایت شود که در ادامه بررسی می گردد.

۱) اندازه درخواست انجام فعالیت باید بزرگ باشد.

هدف درخواست انجام فعالیت ، جلب توجه بازدید کننده است و یکی از راه های انجام این کار بزرگنمایی می باشد.

اندازه Call-to-Action

۲) برای درخواست انجام فعالیت فضای کافی در نظر بگیرید.

درخواست انجام فعالیت خود را به گونه ای طراحی کنید که فضای کافی برای هدف اصلی که جلب توجه بازدید کننده و انجام فعالیتی در این خصوص می باشد فراهم گردد و از شلوغ کردن آن بپرهیزید. ترکیب درخواست انجام فعالیت با دیگر المان ها در صفحه نیز فاکتور بسیار مهمی می باشد.

فضای Call-to-Action

۳) درخواست انجام فعالیت را در فضایی بالای صفحه قرار دهید.

درخواست انجام فعالیت باید در مکانی در صفحه قرار گیرد تا بازدید کنندگان بدون مراجعه به پایین صفحه آن را مشاهده نمایند. نتایج تحقیقی در این خصوص نشان می دهد که بهترین مکان برای قرار دهی تبلیغات در صفحه مکان بالا و سمت چپ صفحه می باشد.

۴) در درخواست انجام فعالیت از تضاد رنگی استفاده نمایید.

کنتراست یا تضاد رنگی یکی از بهترین عواملی است که توسط آن می توان جلب توجه نمود. می توانید برای متن یا دکمه خود ، رنگی مخالف رنگ پیش زمینه در نظر بگیرید تا توجه بازدید کنندگان را به آن بیشتر جلب نمایید.

تضاد رنگی Call-to-Action

۵) جلوه خاص پس از قرار گیری ماوس بر روی درخواست انجام فعالیت اضافه نمایید.

حتما تا کنون درخواست های انجام فعالیتی را که پس از قرار گیری ماوس بر روی آن ها عملی مانند تغییر رنگ دکمه انجام می شود را دیده اید. اضافه کردن این جلوه خاص بازدید کننده را یک قدم به انجام فعالیت نزدیک تر می کند.

جلوه های خاص Call-to-Action

۶) از اشکال غیر معمول در درخواست انجام فعالیت استفاده نمایید.

اغلب درخواست های انجام فعالیت شکلی شبیه به یکدیگر دارند که معمولا مستطیل شکل هستند. در صورتی که درخواست انجام فعالیت گرافیکی دارای گوشه های دایره ای و خمیده باشد توجه بازدید کننده را بیشتر به خود جلب می کند .گرافیک ها با گوشه های مربعی شکل و تیز بازدید کننده را به یاد تبلیغات می اندازد که نرخ کلیک بر روی آن در این صورت کاهش می یابد.

شکل های غیر متعارف Call-to-Action

۷) از جهت ها در درخواست انجام فعالیت استفاده نمایید.

یکی از انواع موفق درخواست های انجام فعالیت موردی است که در آن از فلش ها استفاده می شود و به جهات توجه ویژه ای می شود. در تحقیقی که در این خصوص صورت گرفته است توصیه می گردد تا در صورتی که از عکس انسان در درخواست انجام فعالیت استفاده می نمایید چهره فرد به جای قرارگیری به صورت مستقیم در مقابل مخاطب ، به نوعی قرار گیرد که به المان اصلی برای انجام فعالیت اشاره نماید.

استفاده از جهت ها در Call-to-Action

۸) در ایجاد درخواست انجام فعالیت ، به جای تمرکز بر روی گرافیک بر روی متن تمرکز کنید.

تحقیقات نشان داده است که بازدید کنندگان از وب سایت ، محتویات متنی را بیشتر از محتویات گرافیکی می خوانند. افرادی که به دنبال اطلاعات هستند به متن ، بیشتر از عکس توجه می کنند.

متن Call-to-Action

۹) به درخواست های انجام فعالیت اولویت دهی کنید.

ممکن است در صفحه وب سایت خود چندین درخواست انجام فعالیت مانند عضویت در خبرنامه ، عضویت در وب سایت و یا دانلود کتاب آموزشی رایگان را قرار داده باشید. اطمینان حاصل کنید که درخواست های انجام فعالیت مهم تر ، از لحاظ اندازه ، بزرگ تر و از لحاظ مکان در موقعیت بالاتری قرار گیرند.

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 26 اسفند 1392 ساعت 18:01

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0