برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

۱۲ روش ایجاد فرم ثبت نام مناسب برای وب سایت

۱۲ روش ایجاد فرم ثبت نام مناسب برای وب سایت

کاربران آنلاین تمایل زیادی برای ثبت نام توسط فرم های اینترنتی ندارند. اما به منظور جمع آوری اطلاعات ، این فرم ها باید ایجاد شوند. هر کاربری که فرم ثبت نام مورد نظر در وب سایت شما را پر نکند عملا شما یک مشتری بالقوه را از دست داده اید. ۱۲ روشی که در این خصوص می توان استفاده نمود تا فرم های ثبت نام مناسب برای کاربران ایجاد نمود در این مقاله بررسی می گردد.

قبل از هر چیز به چندین آماری که نشان از اهمیت ایجاد فرم های ثبت نام مناسب دارد اشاره می گردد:

۱) ۱۱ درصد کاربران آمریکایی از فرایند خرید آنلاین دست می کشند چون ملزم به ثبت نام در وب سایت برای خرید هستند یا در فرم های ثبت نام اطلاعات بیشماری از آن ها درخواست می شود.

۲) ۸۸ درصد کاربران آنلاین عمدا فرم های ثبت نام را خالی می گذارند یا با اطلاعات ناصحیح پر می کنند چون از حفاظت اطلاعات شخصی خود مطمئن نیستند.

اما ۱۲ روش مذکور به شرح ذیل است:

۱) فواید پر کردن فرم ثبت نام را ذکر نمایید.

در گوشه ای از فرم ثبت نام مزایا و منافعی که کاربران پس از ثبت نام به دست می آورند را ذکر نمایید.

ذکر فواید پر کردن فرم ثبت نام

۲) تا حد امکان از فیلد های ثبت نام بکاهید.

فقط اطلاعاتی که در فرایند ثبت نام ضروری هستند از کاربر تقاضا نمایید و اطلاعات با درجه اهمیت کمتر را به صورت فیلدهای اختیاری قرار دهید.

۳) فیلدهای ثبت نام را به صورت منطقی گروه بندی کنید.

اطلاعات درخواستی را به صورت منطقی و بر اساس اصول و استانداردها تقاضا نمایید. در صورتی که در فرم ثبت نام ، اطلاعات به صورت نامرتب درخواست گردد ممکن است کابر را آزرده خاطر کرده و وی از ادامه فرایند ثبت نام منصرف شود. به عنوان مثال در فرم های ثبت نام بهتر است اطلاعات شخصی در یک قسمت ، اطلاعات تماس در قسمتی دیگر و دیگر طبقه بندی ها به همین صورت رعایت گردد.

۴) فرایندهای ثبت نام طولانی را به چندین مرحله تقسیم نمایید.

در صورتی که اطلاعات درخواستی شما زیاد می باشد آن ها را به چندین مرحله تقسیم نمایید و اطمینان حاصل کنید که در فرایند ثبت نام ، مرحله جاری و تعداد مرحله های باقیمانده و اطلاعات درخواستی در آن ها کاملا واضح و روشن باشد تا کاربر مطلع گردد که فرایند ثبت نام چه موقع و بعد از طی چند مرحله دیگر به پایان می رسد.

تقسیم فرایندهای ثبت نام طولانی به چندین مرحله

۵) اقدامات مربوط به حفاظت از حریم شخصی افراد را به طور واضح بیان نمایید.

به کاربران این اطمینان را بدهید که اطلاعات شخصی آن ها در مکانی امن محافظت می گردد و قوانین ، اقدامات و دلایل خود برای اثبات این ادعا را در مکانی قرار دهید تا کاربران آن ها را مشاهده کرده و با خیالی آسوده به انجام فرایند ثبت نام بپردازند.

حفاظت از حریم شخصی کاربران

۶) درجه امنیت پسووردهای انتخابی کاربر را نشان دهید.

در فرم ثبت نام این امکان را قرار دهید تا کاربران مشاهده نمایند پسووردهای انتخابی آن ها از لحاظ درجه امنیت در چه سطحی هستند. همچنین این امکان را اضافه نمایید تا کاربران در هنگام وارد کردن پسوورد مورد نظر و تایید ، به صحت آن پی ببرند و در صورتی که پسوورد لازم برای تایید با پسوورد اولیه یکسان نبود قبل از اینکه کاربر به ادامه فرایند ثبت نام بپردازد به وی اطلاع داده شود.

نشان دهنده درجه امنیت پسوورد

۷) فرایند بازیابی پسوورد را تسهیل نمایید.

آمارها حاکی از آن است که ۴۵ درصد کاربران ، در صورت فراموشی نام کاربری و پسوورد وب سایت مورد نظر را ترک می کنند. پس حتما امکان بازیابی پسوورد و اطلاعات ورود به وب سایت را در فرم ثبت نام قرار دهید چون ممکن است کاربر قبلا در وب سایت شما ثبت نام نموده باشد و در حین فرایند ثبت نام به علت استفاده از ایمیل یا نام کاربری تکراری به وی اطلاع داده شود که شما قبلا با این اطلاعات ، ثبت نام نموده اید و در صورت فراموشی اطلاعات ورود به سایت ، از قسمت بازیابی اطلاعات استفاده نمایید.

بازیابی پسوورد

۸) قابلیت به روز رسانی به کدهای امنیتی بدهید.

اگر از کدهای امنیتی (کپچا) در فرم ثبت نام استفاده می نمایید این امکان را به کابر بدهید تا کد امنیتی را در صورت تمایل به روز رسانی کرده و کدی که برای وی خواناتر است در فرم وارد نماید.

قابلیت به روز رسانی کدهای امنیتی

۹) اشتباهات در ورود اطلاعات را به طور واضح مشخص نموده و توضیح دهید.

بنا به دلایلی ممکن است کاربران در هنگام ورود اطلاعات دچار اشتباه شوند. اگر فیلدی به اشتباه پر شود فقط نگویید که در ورود اطلاعات به فرم اشتباهی روی داده است بلکه فیلد مورد نظر را با رنگ متمایز مشخص نموده و دلیل اشتباه را توضیح دهید.

توضیح اشتباهات در ورود اطلاعات

۱۰) امکان ورود به کنترل پنل اعضا با به کارگیری حساب های شبکه های اجتماعی را فراهم کنید.

بر طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است ۷۷ درصد خریداران آنلاین معتقدند که باید این امکان در وب سایت قرار گیرد.

ورود به کنترل پانل اعضا از طریق شبکه های اجتماعی

۱۱) برای کاربران مهمان هم امکان استفاده از خدمات فراهم کنید.

در صورت امکان شرایطی فراهم کنید تا کاربران بدون استفاده از فرم ثبت نام و تکمیل آن به صورت کامل ، از خدمات شما استفاده کنند. این امکان برای کاربرانی که برای یک مرتبه تمایل به استفاده از خدمات شما دارند یا برای استفاده از خدمات عجله دارند مناسب است.

۱۲) به کاربران این امکان را بدهید تا تعیین کنند چه مدت تمایل به باقی ماندن در کنترل پانل اعضا را دارند.

اگر کاربران شما چندین بار در روز به وب سایت شما مراجعه می کنند ، این امکان را در فرم ورود به کنترل پانل اعضا قرار دهید تا بدون وارد کردن اطلاعات کاربری برای دفعات مکرر به کنترل پانل دسترسی پیدا کنند.



منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 26 اسفند 1392 ساعت 17:57

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0