برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

اعدادی که در بازاریابی ایمیلی حائز اهمیت هستند

اعدادی که در بازاریابی ایمیلی حائز اهمیت هستند

اعدادی همچون میزان افزایش درآمد ، بهبود رشد ، کاهش تعداد مشتریان ناراضی و غیره در بازاریابی از اهمیت خاصی برخوردار هستند. به این مبحث به خصوص در بازاریابی ایمیلی باید توجه ویژه شود. اعدادی همچون نرخ کلیک بر روی لینک ها ، نرخ بازگشایی ایمیل و عدم تحویل به دریافت کنندگان باید مشخص شوند. در این مقاله ۵ عددی که در بازاریابی ایمیلی نقش اساسی دارند مورد بررسی قرار می گیرند.

اعداد مهم در بازاریابی ایمیلی

این اعداد عبارتند از :

۱) عدم تحویل به دریافت کنندگان

هنگامی که دریافت کننده ایمیل ، ایمیل ارسالی را دریافت ننماید عدم تحویل صورت گرفته است. اصلی ترین دلیل عدم تحویل این است که آدرس ایمیل فعال نمی باشد. این عامل حتی بر ارسال ایمیل به کاربران فعال نیز تاثیر می گذارد.

راهکارهایی که می توان نرخ عدم تحویل را کاهش داد:

- دریافت کنندگان ایمیل را ملزم به این کنید که با کلیک بر روی یک لینک فعال سازی که به ایمیل آن ها در هنگام ثبت نام ارسال می شود ایمیل خود را تایید نمایند.

- از دریافت کنندگان ایمیل بخواهید که آدرس ایمیل شما را به لیست آدرس های ایمیل خود اضافه نمایند تا سرویس ارسال کننده ایمیل ، آدرس ایمیل شما را مسدود نکند.

- کاربران غیر فعال را از لیست دریافت کنندگان ایمیل حذف نمایید. با در نظرگیری نرخ بازگشایی ایمیل توسط دریافت کنندگان ، آن دسته از دریافت کنندگانی که ایمیل های ارسالی شما را باز نمی کنند از لیست ارسال ایمیل حذف نمایید یا از آن ها در قالب یک ایمیل بپرسید که آیا تمایل به دریافت ایمیل از سوی شما دارند یا خیر.

۲) کلیک ها

انجام کلیک بر روی لینک هایی که در ایمیل ارسالی وجود دارد ممکن است از اهداف مهم ارسال کننده ایمیل باشد.

راهکارهایی که می توان نرخ کلیک بر روی لینک ها را افزایش داد:

- عنوان مناسب برای ایمیل ارسالی انتخاب کنید. تا زمانی که ایمیل ارسالی باز نشود کلیکی بر روی لینک های درون آن صورت نخواهد گرفت.

- در متن ایمیل ، دریافت کننده ایمیل را تشویق نمایید تا بر روی لینک های درون ایمیل کلیک کند. به وی بگویید که بعد از کلیک بر روی ایمیل چه چیزی در انتظار اوست و این کار را به صورت خلاصه توضیح دهید.

- لینک ها را در جایی در ایمیل قرار دهید که کاملا واضح و قابل مشاهده باشند. لینک ها را در انبوهی از متن ها و در مکانی که نیاز به دنبال گشتن فراوان دارند قرار ندهید.

۳) رشد تعداد دریافت کنندگان ماهیانه ایمیل

نرخ رشد تعداد دریافت کنندگان ماهیانه ایمیل از عوامل مهم می باشد زیرا می توانید با مشخص شدن چنین عاملی متوجه شوید آیا راهی که در تولید محتوا می روید درست است.

راهکارهایی که می توان تعداد دریافت کنندگان ایمیل را افزایش داد:

- بر ایجاد محتوای با ارزش تمرکز کنید. هر چه محتوایی که ایجاد می کنید ارزش بیشتری داشته باشد علاوه بر رشد در تعداد افرادی که برای دریافت ایمیل از سوی شما اعلام آمادگی می کنند ، نرخ کلیک و درآمد نیز افزایش یافته و تعداد شکایات کاهش می یابد و احتمال اشتراک گذاری مطالب با دیگران بیشتر می شود.

- پیشنهادات خود را تست نمایید. پیشنهاداتی از قبیل کتاب الکترونیکی رایگان ، دانلود ویدئو ، درصد های تخفیف و یا غیره را تست نمایید تا متوجه شوید کدام مورد ، کاربران را برای دریافت ایمیل از سوی شما بیشتر تشویق می کند.

- از آن دسته از دریافت کنندگان ایمیل که لغو عضویت انجام داده اند درس بگیرید. به محتوای ایمیل هایی که منجر به لغو عضویت از دریافت ایمیل شده اند توجه نمایید و در الگوی ارسال ایمیل در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال نمایید.

۴) شکایات

اگر دریافت کننده ایمیلی ، ایمیل ارسالی شما را به عنوان اسپم نشانه گذاری کند نوعی شکایت محسوب می شود. این شکایات به شکل محسوسی بر روی نرخ رشد و تحویل پذیری تاثیر منفی می گذارند.

راهکارهایی که می توان از بروز شکایات جلوگیری نمود:

- توقعات را مشخص نمایید. به دریافت کنندگان ایمیل توضیح دهید که چیزی در چه مدت زمانی و چگونه به دست خواهند آورد. در صورت مشخص نبودن دقیق نحوه خدمات رسانی ، ممکن است در ایمیل های ارسالی بعدی ، ایمیل های شما به عنوان اسپم نشانه گذاری شوند.

- اطلاعات مربوط به لغو عضویت از دریافت ایمیل را در ایمیل های ارسالی خود قرار دهید. با این کار دریافت کنندگان ایمیل دیگر مجبور به مسدود کردن یا نشانه گذاری ایمیل های شما به عنوان اسپم نیستند.

- در تعداد دفعات و طراحی ایمیل هایی که ارسال می کنید ثبات را رعایت کنید. اگر مدت زمان زیادی میان ایمیل هایی که ارسال می کنید وجود داشته باشد دریافت کنندگان ایمیل ، شما را فراموش خواهند کرد و یا اگر هر دفعه که ایمیل ارسال می کنید ظاهر ایمیل تغییر کند دریافت کنندگان ایمیل ، شما را نخواهند شناخت.

۵) درآمد به ازای ارسال ایمیل

اگر اهداف بازاریابی شما کسب درآمد بیشتر است مسلما باید بدانید که بازاریابی ایمیلی ، شما را در دستیابی به این اهداف چگونه یاری می کند. باید ردیابی کنید که چه تعداد خرید به ازای ارسال ایمیل ها صورت می پذیرد.

راهکارهایی که می توان میزان درآمد را با ارسال ایمیل افزایش داد:

- درخواست های انجام فعالیت را برجسته نمایید. به خوانندگان ایمیل توضیح دهید چه خدماتی ارائه می دهید ، چرا آن ها به این خدمات نیاز دارند و یک راه آسان برای دستیابی به این خدمات را نیز فراهم نمایید.

- در صورتی که محتوای با ارزش ارائه می دهید می توانید از کاربران حق اشتراک دریافت نمایید. (مانند حق اشتراکی که مجلات دریافت می نمایند.)

- علایق را طبقه بندی کنید. مشخص نمایید که دریافت کننده ایمیل به کدام بخش علاقه بیشتری نشان داده و در دفعات بعدی ، ایمیل هایی که بیشتر علاقه مند به دریافت آن ها است را ارسال نمایید.

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 26 اسفند 1392 ساعت 17:56

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0