برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

چگونگی یافتن کلید واژه مناسب در سئو

چگونگی یافتن کلید واژه مناسب در سئو

یافتن کلید واژه یا تحقیق در مورد کلید واژه را Keyword Research گویند. وظیفه یک متخصص سئو این است که کلید واژه های مناسب را یافته و مواردی همچون تعداد جستجو و رقابت بر روی این کلید واژه ها را مشخص نماید و بر اساس آن ها به انجام سئو بپردازد. در این مقاله مراحل یافتن کلید واژه های مناسب مورد بررسی قرار می گیرند.

یافتن کلید واژه در سئو

۱) صفحات فرود را مشخص نمایید.

صفحه فرود در وب سایت صفحه ای است که بازدید کننده پس از ورود به وب سایت از آن بازدید می نماید. صفحه فرود معمولا صفحه اصلی و یا صفحات داخلی وب سایت می باشد.

۲) یک جستجوی اولیه انجام دهید.

زمانی که صفحات فرود و موضوعات بررسی شده در این صفحات مشخص شد قدم بعدی طوفان ذهنی می باشد. سعی کنید برای هر صفحه با موضوع خاص چندین کلید واژه بیابید. خود را به جای بازدید کننده بگذارید و تصور کنید که شما اگر به جای وی بودید چه چیزی در موتورهای جستجو ، جستجو می کردید. لیست ۱ در این مرحله ایجاد می شود.

۳) محبوبیت کلید واژه ها را بررسی نمایید.

کلید واژه هایی که در لیست ۱ یافته اید را در ابزار کلید واژه گوگل (Google Keyword Tool) بررسی نمایید. این ابزار یکی از قوی ترین و مهم ترین ابزارهای جستجوی کلید واژه است.

این ابزار این امکان را به شما می دهد که تعداد جستجوی کلید واژه ها و رقابت بر سر این کلید واژه ها را مشخص نمایید. همچنین به یاد داشته باشید که امکان یافتن کلید واژه هایی که خود گوگل پیشنهاد می دهد نیز با این ابزار امکان پذیر است.

توجه : در صورتی که کلید واژه های فارسی را مورد بررسی قرار می دهید از قسمت Languages گزینه ی All Languages را انتخاب نمایید.

بعد از اینکه کلید واژه های یافته شده از طریق طوفان ذهنی و کلید واژه های پیشنهادی گوگل را در اختیار داشتید ، کلید واژه هایی که تعداد جستجوی کمی دارند را حذف نمایید. لیست ۲ در این مرحله ایجاد می شود.

۴) وضعیت رقبا را تحلیل نمایید.

در این مرحله باید وضعیت رقبا را تحلیل کرد. مراحل انجام این کار به شرح زیر است:

الف) یافتن وب سایت های قوی و رقبای واقعی.

یافتن وب سایت های قوی کار آسانی است. کافیست از موتورهای جستجو استفاده کرده و کلید واژه های لیست ۲ را جستجو نمایید. چند وب سایت اول ، وب سایت های قوی و رقبای واقعی شما در انجام سئو خواهند بود.

ب) ارزیابی رقابت بر سر کلید واژه ها

در صورتی که بر اساس کلید واژه های خاص متوجه شدید رقابت بسیار شدید است و شما حداقل در مدت زمان کم نمی توانید از سایت های قدیمی و قوی پیشی بگیرید می توانید تعدادی از کلید واژه های موجود در لیست را کم کنید.

ج) یافتن کلید واژه های جدید با بررسی وب سایت رقبا

در این مورد می توانید به متن موجود در صفحات و یا متاهای به کارگرفته شده در سورس صفحه مراجعه کرده و کلید واژه های مرتبط و جالب توجهی پیدا کنید. لیست ۳ در این مرحله ایجاد می شود.

۵) لیست را نهایی کنید.

در این مرحله دوباره از ابزار کلید واژه گوگل استفاده نمایید و کلید واژه های با تعداد جستجوی کم را از لیست حذف نمایید. لیست ۴ که لیست نهایی می باشد در این مرحله ایجاد می شود.

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 26 اسفند 1392 ساعت 17:54

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0