برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

بازاریابی حلقه بسته چیست؟

بازاریابی حلقه بسته چیست؟

Closed-loop Marketing به معنی بازاریابی حلقه بسته ، نوعی از بازاریابی است که به گزارشات حلقه بسته متکی می باشد. منظور از گزارشات حلقه بسته نوعی از گزارشات است که تیم فروش در اختیار قسمت بازاریابی قرار می دهد و شامل مواردی همچون اتفاقاتی که برای مشتریان بالقوه پس از آشنایی با شرکت می افتد می باشد که به بخش بازاریابی برای شناسایی هر چه بهتر منابعی که از طریق آن ها مشتریان با شرکت آشنا می شوند یاری می رساند.
بازاریابی حلقه بسته
۴ مرحله انجام بازاریابی حلقه بسته

انجام بازاریابی حلقه بسته مستلزم انجام ۴ مرحله می باشد که به تشریح آن ها پرداخته می شود.

مرحله اول : بازدید کننده وارد وب سایت می شود و و یک فایل کوکی که حاوی منبع ارجاعی وی است ایجاد و ذخیره می گردد.

کوکی چیست؟

کوکی اطلاعاتی است که از طرف سرور در هنگام بازدید از وب سایت بر روی رایانه کاربر ذخیره می گردد و در دفعات بعدی بازدید کاربر از وب سایت ، این اطلاعات قابل استفاده می باشد.

به منظور ردیابی باید در انتهای آدرس صفحه در هنگام ارسال از طریق ایمیل ، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و یا تبلیغات در سایت های دیگر پارامتر یا پارامترهایی اضافه نمایید که پس از بازدید کاربر از وب سایت ، منبعی که وی به وب سایت ارجاع داده می شود مشخص گردد. نمونه ای از این پارامترها در آدرس زیر قابل مشاهده است.

utm_medium=social&utm_source=twitter?/

منابع ترافیک وب سایت

مرحله دوم : بازدید کننده از وب سایت بازدید می نماید و کوکی فعالیت های وی را ردیابی می کند.

پس از افزایش ترافیک وب سایت و تشخیص منبعی که بازدید کنندگان از طریق آن وارد وب سایت می شوند ، نوبت به ردیابی رفتار بازدید کنندگان می رسد. صفحاتی که بازدید و یا دقایقی که در صفحات سپری می نمایند و موارد دیگر مورد ردیابی قرار می گیرد.

ردیابی رفتار بازدید کنندگان

مرحله سوم : بازدید کننده به مشتری بالقوه با تکمیل یا ثبت یک فرم تبدیل می شود.

در این مرحله بازدید کنندگان به صفحات فرود راهنمایی می شوند. صفحه فرود صفحه ای است که در آن ، خواسته یا تقاضایی برای انجام در انتظار بازدید کننده است. به عنوان مثال می توان موردی همچون پر کردن فرم برای استفاده از نسخه آزمایشی نرم افزار را نام برد. علاوه بر اهمیت تشخیص اینکه بازدید کنندگان از کجا وارد وب سایت می شوند این مورد نیز حائز اهمیت است که بازدید کنندگان چه کسانی هستند. با تکمیل فرم که حاوی نام ، ایمیل ، شماره تماس و غیره است اطلاعات تکمیل تری از بازدید کننده به دست می آید که در بانک اطلاعات ذخیره می گردد.

مرحله چهارم : بازدید کننده به مشتری بالفعل تبدیل می شود و به اعتبار منبع ارجاعی وی افزوده می گردد.

در این مرحله مشخص می گردد که بازدید ها چگونه به فروش تبدیل می شوند. کدامیک از منابع ارجاعی به وب سایت بیشترین مشتری را برای شرکت به ارمغان آورده است؟ آیا راه هایی برای بهینه سازی و افزایش کارایی دیگر منابع ارجاعی وجود دارد؟ بازاریابی حلقه بسته شما را قادر می سازد فعالیت هایی که برای شما درآمد زیاد یا کم دارند را تشخیص دهید.

چارت نهایی نتایج

مزایای استفاده از بازاریابی حلقه بسته

از گزارشات حلقه بسته می توان در مواردی همچون تعیین نرخ تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت به مشتری بالقوه و بالفعل و یا صفحاتی از وب سایت که بازدید کنندگان قبل از تبدیل شدن به مشتری بالقوه یا بالفعل بازدید می نمایند استفاده نمود. با تشخیص صفحات تاثیر گذار در وب سایت می توان دلیل کارایی بالاتر آن ها در مقایسه با دیگر صفحات را تعیین نمود و در جهت افزایش تاثیر گذاری و کارایی دیگر صفحات وب سایت نیز اقدامات لازم را انجام داد. بازاریابی حلقه بسته همچنین تعاملی میان بخش فروش و بازاریابی برقرار می کند که در نهایت به افزایش سود دهی شرکت منتهی می شود.

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 26 اسفند 1392 ساعت 17:50

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0