برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

ممیزی سئو

ممیزی سئو

در انجام ممیزی بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) به عواملی باید توجه نمود که در این مقاله به بررسی ۶ عامل مهم در این راستا پرداخته می شود.

ممیزی سئو

۱) تگ متای توضیحات صفحه را چک نمایید.

هر صفحه از وب سایت باید دارای تگ متای توضیحات باشد. تگ متای توضیحات خلاصه ای از مطالبی که در صفحه یافت می شود را بیان می نماید.

متا تگ توضیحات صفحه

در هنگام ممیزی سئو صفحات مهم وب سایت در خصوص تگ متای توضیحات ، اطمینان حاصل کنید که موارد زیر رعایت شده است:

الف) متای توضیحات بیش از حد بلند نباشد.

اطمینان حاصل کنید متنی که در تگ متای توضیحات قرار می گیرد بیش از ۱۵۰ کاراکتر نباشد که در صورت طولانی بودن متن ، موتورهای جستجو قادر به نمایش تمامی توضیحات نخواهند بود و متن بیش از این تعداد کاراکتر با سه نقطه نمایش داده می شود.

ب) متای توضیحات منحصر به فرد باشد.

به یاد داشته باشید که هدف از استفاده از متای توضیحات بیان این موضوع است که کاربر قبل از ورود به وب سایت در موتورهای جستجو با مطالب و محتویات موجود در صفحه آشنا شود. حال اگر توضیحات ذکر شده مربوط به صفحات متفاوت یکی باشد این هدف محقق نمی شود.

ج) عنوان صفحه در متای توضیحات تکرار نگردد.

سعی کنید متن متای توضیحات به گونه ای تنظیم گردد که به تشریح عنوان صفحه بپردازد.

۲) عنوان صفحه را بررسی نمایید.

مهم ترین عامل در میان تمامی عوامل موثر در سئو عنوان صفحه می باشد.

عنوان صفحه

در انتخاب عنوان صفحه به موارد زیر باید توجه نمود:

الف) عنوان منحصر به فرد برای صفحه انتخاب نمایید.

اطمینان حاصل کنید عنوانی که برای صفحات وب سایت خود انتخاب می نمایید منحصر به فرد و مرتبط به مطالب موجود در صفحه باشد.

ب) عنوان صفحه را کوتاه انتخاب نمایید.

اطمینان حاصل کنید عنوانی که برای صفحات وب سایت خود انتخاب می نمایید کمتر از ۷۰ کاراکتر باشد و در صورت طولانی بودن عنوان ، در موتورهای جستجو میزان اضافه متن با سه نقطه مشخص می گردد. سعی کنید از کلید واژه هایی که مهم تر هستند در ابتدای عنوان استفاده نمایید.

ج) نام دامین را در عنوان بیان ننمایید.

استفاده از نام دامین در عنوان به ندرت باعث ایجاد ارزش می گردد به علاوه فضایی که اشغال می نماید جای کلید واژه های مهم صفحه را می گیرد ولی در صورت تمایل به استفاده از نام دامین ، آن را در انتهای عنوان صفحه ذکر نمایید.

۳) از تگ H1 در صفحه به صورت بهینه استفاده نمایید.

اطمینان حاصل نمایید کلید واژه هایی در صفحه که تمایل به ارتقا رتبه در موتورهای جستجو بر اساس آن کلید واژه ها را دارید در این تگ مورد استفاده قرار می گیرند. سعی کنید از این تگ فقط یک مرتبه در صفحه استفاده نمایید و عناوین دیگر در صفحه را در تگ های دیگر از جمله تگ H2 یا H3 قرار دهید.

مقاله نحوه انتخاب عنوان صفحه در سئو به توضیح بیشتری در این خصوص می پردازد.

۴) از تگ Alt برای تصاویر استفاده نمایید.

سعی کنید از تصاویر در صفحات وب سایت خود به همراه تگ Alt استفاده نمایید. توضیح کوتاهی که در این تگ قرار می گیرد در صورت بارگذاری نشدن تصویر در صفحه وب سایت به عنوان نوشته جایگزین نمایش داده می شود. اطمینان حاصل کنید که از کلید واژه هایی که تمایل به ارتقا رتبه بر اساس این کلید واژه ها در موتورهای جستجو دارید در توضیحات موجود در این تگ استفاده می گردد و این توضیح کوتاه باید با معنی باشد و نه فقط به تکرار کلید واژه ها بپردازد.

۵) متن لینک ها را بهینه نمایید.

در انتخاب متن لینک ها حال چه لینک های بازگشتی از وب سایت های دیگر یا چه لینک های داخلی وب سایت باشند دقت نمایید. سعی کنید در متن لینک های خارجی و داخلی به صفحات از کلید واژه های صفحات مقصد استفاده نمایید.

۶) از درخواست های انجام فعالیت استفاده نمایید.

CTA مخفف عبارت Call-to-Action می باشد که به معنی درخواست انجام فعالیت است. بنر ، دکمه ، متن و یا هر گرافیک دیگری که از بازدیدکننده درخواست می نماید که فعالیتی انجام دهد را در بر می گیرد. مثال ها در این مورد درخواست برای دانلود نسخه آزمایشی نرم افزار ، درخواست برای تماس با شماره تلفن ، درخواست برای دانلود رزومه شرکت توسط بازدید کننده و از این قبیل موارد می باشند.

سعی کنید از درخواست های انجام فعالیت مرتبط به مطالب در هر صفحه استفاده نمایید و بازدید کنندگان را پس از ورود به صفحات وب سایت خود به مشتریان بالقوه یا بالفعل تبدیل نمایید.

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 26 اسفند 1392 ساعت 17:16

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0