برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

معیارهای سنجش موفقیت در بازاریابی ایمیلی

معیارهای سنجش موفقیت در بازاریابی ایمیلی

در هر فعالیتی به منظور بهبود مستمر باید معیارهای سنجشی داشته باشیم و کمی سازی کنیم تا با مطالعه و بررسی آن ها اقدام به بهبود فرایندها کرد. در انجام بازاریابی ایمیلی نیز معیارهای سنجشی تعریف شده اند. در این مقاله به بررسی معیارهای سنجش موفقیت در بازاریابی ایمیلی پرداخته می شود.

بازاریابی ایمیلی دارای چهار معیار اندازه گیری است.

معیارهای سنجش بازاریابی ایمیلی

معیارهای اندازه گیری در بازاریابی ایمیلی عبارتند از :

۱) علاقه مندی به عضویت در خبرنامه

بعضی وب سایت ها به محض ورود کاربران به وب سایت ها اقدام به ذخیره سازی فایل های کوکی در کامپیوترهای مقصد و یا ذخیره سازی آی پی می کنند که می توان رفتار بازدید کنندگان را از طریق این روش ها به صورت تقریبی ردیابی کرد.

به عنوان مثال وبلاگ دارای ۱۰۰۰ بازدید کننده منحصر به فرد در ماه گذشته است که ۸۰% آن ها بازدید کنندگانی هستند که برای اولین بار به وبلاگ وارد شده اند و تعداد اعضای خبرنامه در ماه گذشته ۱۰ نفر اضافه شده است که این ۱۰ نفر بازدید کننده جدید بوده اند. با در نظرگیری ۸۰۰ نفر بازدید کننده جدید به وبلاگ و اضافه شدن ۱۰ نفر به اعضای خبرنامه در ماه گذشته میزان علاقه مندی بازدید کنندگان جدید به عضویت در خبرنامه به صورت زیر محاسبه می شود:

(۱۰/۸۰۰)*۱۰۰ = ۱٫۲۵%

پس از محاسبه این میزان برای بهبود باید اقداماتی از قبیل : تغییر طراحی و چیدمان المان ها در وبلاگ ، اضافه کردن لینک یا باکس عضویت در خبرنامه در پایان هر مطلب و … انجام داد.

۲) بازگشایی ایمیل

در بازاریابی ایمیلی تنها افزایش تعداد اعضای دریافت کننده ایمیل مهم نیست و باید تعداد کاربرانی که ایمیل های ارسالی را نیز بازگشایی می کنند اندازه گیری کرد. به منظور اندازه گیری این موضوع می توان کدهایی به ایمیل ها اضافه کرد تا به محض بازگشایی ایمیل توسط کاربران این امر در بانک اطلاعات ثبت شود. سپس می توان این موضوع را اندازه گیری کرد به عنوان مثال از ۱۰۰۰ ایمیل ارسال شده ۸۰۰ ایمیل بازگشایی شده اند که نرخ بازگشایی عبارت است از :

(۸۰۰/۱۰۰۰)*۱۰۰ = ۸۰%

یک روش بهبود این معیار این است که در هنگام عضویت کاربران در وب سایت یا خبرنامه ، ایمیل تاییدی به کاربران ارسال شود تا ایمیل خود را فعال نمایند در غیر اینصورت ممکن است ایمیل شخص دیگری را وارد نمایند و در این صورت ایمیل های ارسالی شما هیچ گاه بازگشایی نخواهند شد.

زمان ارسال ایمیل نیز بسیار مهم است به طوری که بیشترین نرخ بازگشایی ایمیل ها در ساعت اول دریافت ایمیل صورت می گیرد. طبق بررسی های صورت گرفته زمان بهینه ارسال ایمیل از لحاظ نرخ بازگشایی و کلیک ساعت ۱۹ تا ۲۰ است.

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 26 اسفند 1392 ساعت 15:59

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0