برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

سنجش موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی

سنجش موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز مانند دیگر روش های بازاریابی اینترنتی دارای معیارهایی برای سنجش موفقیت است. در این مقاله به بررسی معیارهای سنجش موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی پرداخته می شود.

۴ معیار برای اندازه گیری در بازاریابی رسانه های اجتماعی مهم هستند و عبارتند از :

معیارهای موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی

۱) تعداد طرفداران یا دنباله رو ها در شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک تعداد طرفداران و در تویتر و گوگل پلاس تعداد دنباله رو ها اولین عامل هستند.

تعداد طرفداران در فیس بوک

۲) میزان دسترسی کاربران به مطالب ارسالی

تعداد مشاهدات و دسترسی کاربران به مطالب اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی دومین عامل است.

دسترسی کاربران به مطالب به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک

۳) تعداد کلیک ها بر روی مطالب به اشتراک گذاشته شده

تعداد کلیک ها بر روی مطالب به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی سومین عامل است.

تعداد کلیک ها بر روی مطالب به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک

۴) میزان مشارکت کاربران با مطالب به اشتراک گذاشته شده

محاسبه مشارکت کاربران در بعضی شبکه های اجتماعی از طریق محاسبه دو عامل و در بعضی سه عامل صورت می گیرد.

عوامل موثر در محاسبه نرخ مشارکت در شبکه های اجتماعی

به عنوان مثال در مورد فیس بوک و گوگل پلاس سه عامل و در مورد تویتر دو عامل در محاسبه نرخ مشارکت موثر هستند. نرخ مشارکت شبکه های اجتماعی فیس بوک ، تویتر و گوگل پلاس نیز از طریق فرمول های زیر محاسبه می شوند.

http://www.xum.ir/images/2014/03/17/formolbrandslinkir.gif

فرمول های محاسبه نرخ مشارکت در شبکه های اجتماعی

در مورد شبکه اجتماعی فیس بوک ، میزان مشارکت در مورد هر مطلب به اشتراک گذاشته شده در دسترس مدیران صفحات فیس بوک قرار می گیرد.






منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 26 اسفند 1392 ساعت 15:51

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0