برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

بازاریابی دهان به دهان و ارتباط آن با بازاریابی اینترنتی

بازاریابی دهان به دهان و ارتباط آن با بازاریابی اینترنتی

در انجام بازاریابی ، روش های گوناگونی وجود دارد که یکی از این روش ها ، روشی به نام بازاریابی دهان به دهان است. در این مقاله به تعریف بازاریابی دهان به دهان و ارتباط آن با بازاریابی اینترنتی پرداخته می شود.

بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth Marketing) نوعی از بازاریابی است که بدون پرداخت هزینه ، کسب و کاری توسط استفاده کنندگان از خدمات یا محصولات به دیگران معرفی می شود. در صورتی که بخواهیم محصول یا خدمتی توسط خود کاربران به دیگران معرفی شود لازم است این محصول یا خدمت از کیفیت لازم برخوردار باشد البته این روش از بازاریابی ، هم به صورت آنلاین و هم آفلاین انجام می شود. اما انجام بازاریابی دهان به دهان به صورت آنلاین بسیار مفید است. به عنوان مثال کاربران ممکن است در مورد خدمات یا محصولات شرکتی در وب سایت های دیگر مانند انجمن های اینترنتی و شبکه های اجتماعی نظرات خود را مطرح کنند و در این صورت کاربران دیگر پیش از خرید و استفاده از محصولات و خدمات در اینترنت به جستجو می پردازند و این نظرات بر تصمیم گیری آن ها مسلما تاثیر می گذارد. حال در صورتی که اقداماتی مانند ایجاد صفحاتی در شبکه های اجتماعی مختلف انجام گیرد و با کاربران ارتباط موثر برقرار گردد مسلما در صورت بروز شکایت یا نارضایتی ، کاربران آن را به جای قراردهی در وب سایت های دیگر که جنبه منفی برای کسب و کار دارد با مسئولین مطرح می کنند که در صورت رفع مشکل ، کاربران ناراضی به کاربران راضی از خدمات تبدیل می شوند و چه در فضای آنلاین و چه آفلاین تاثیر مثبتی برای کسب و کار خواهند داشت.

میزان مشارکت در مطالب به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نیز در بازاریابی دهان به دهان موثر است. به عنوان مثال در صورتی که محصول یا خدمتی در فیس بوک دارای تعداد لایک یا نظرات زیادی باشد و نظرات ارائه شده در خصوص محصول یا خدمت مثبت باشد کاربران دیگر نیز تشویق می گردند تا محصول یا خدمت را خریداری نمایند.

Testimonial چیست؟

نظری مثبت از کاربران وب سایت است که عموما افرادی شناخته شده هستند که باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران به وب سایت می شود.

نمونه نقل قول در مورد وب سایت

آیا شما در کسب و کار خود از بازاریابی دهان به دهان استفاده می کنید و چگونه این روش بازاریابی را با بازاریابی اینترنتی مرتبط می کنید؟

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 26 اسفند 1392 ساعت 14:44

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0