برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

مراحل تولید محتوا

مراحل تولید محتوا

در انجام بازاریابی اینترنتی تولید محتوا یکی از عوامل اصلی به شمار می آید. در اینترنت شعاری در این خصوص وجود دارد: “محتوا پادشاه است” . تا هنگامی که محتوای ارزشمند ایجاد نگردد و در اختیار کاربران قرار نگیرد هیچ خواننده ، هیچ به اشتراک گذارنده ، هیچ لینک دهنده و … وجود نخواهد داشت و عملا انجام بازاریابی اینترنتی بسیار مشکل خواهد بود. در این مقاله به بررسی ۶ مرحله در تولید محتوا پرداخته می شود.



مراحل تولید محتوا



تولید محتوا شامل ۶ مرحله زیر است:



۱) تحقیق (Research)



2) ایده ها (Ideas)



3) جایگذاری (Placement)



4) ایجاد (Creation)



5) انتشار (Publish)



6) ارتقا (Promote)



مرحله اول : تحقیق



در مرحله تحقیق به یافتن موضوع و جمع آوری داده و اطلاعات پرداخته می شود. در یافتن موضوعات باید به این مورد توجه نمود که موضوعات انتخابی باید موضوعات محبوب و مرتبط به کسب و کار محسوب گردد تا پس از تولید محتوا ، توانایی جلب توجه مخاطب را داشته باشند.



مرحله دوم : ایده ها



هنگامی که موضوع تولید محتوا مشخص و داده ها و اطلاعات لازم فراهم گردید باید نحوه ارائه این اطلاعات مشخص گردد. روش هایی همچون نوشتن مطلب در وبلاگ ، ایجاد ویدئو ، اینفوگرافیک و … از گزینه های مورد نظر است.



مرحله سوم : جایگذاری



پس از جمع آوری اطلاعات و یافتن ایده در خصوص نوع ارائه اطلاعات ، نوبت به مکان قراردهی محتوا می رسد. در مراحل تولید محتوا لزوما نیاز به تعیین مکان های قراردهی محتوا نیست اما در صورت مشخص شدن ، عواملی همچون زبان و نحوه نگارش و شکل و شمایل ارائه ممکن است تغییر کند به عنوان مثال در صورتی که محتوا برای وب سایت های خاصی مانند وب سایت های مخصوص کودکان تهیه شود نحوه ایجاد شامل گرافیک و زبان ممکن است تغییر نماید.



مرحله چهارم : ایجاد



پس از انجام تحقیقات و یافتن محتوا ، انتخاب نوع محتوا و تعیین مکان های مورد استفاده از آن ، مرحله ایجاد آغاز می گردد. دو روش رایج در این مورد درج مطالب در وبلاگ و یا استفاده از اینفوگرافیک ها می باشند.



مرحله پنجم : انتشار



همانطور که از نام این مرحله پیداست محتوای ایجاد شده باید در اینترنت منتشر شود. سعی کنید محتوای ایجاد شده را به گونه ای منتشر نمایید تا در دسترس حداکثر مخاطبان قرار گیرد. ارسال محتوا در وبلاگ ، ارسال ایمیل ، استفاده از شبکه های اجتماعی ، بهینه نمودن محتوا برای موتورهای جستجو و ارتباط با وبمسترهای دیگر از راه های افزایش تعداد مخاطبان در مرحله انتشار به شمار می آید.



مرحله ششم : ارتقا



محتوای ایجاد شده پس از انتشار نباید به دست فراموشی سپرده شود. سعی کنید از محتوای ایجاد شده در مطالب بعدی وبلاگ خود ، پست های مهمان در وبلاگ های دیگران ، شبکه های اجتماعی ، سایت های منتشر کننده محتوا (به عنوان مثال کتاب الکترونیکی در وب سایت های کتابخانه آنلاین رایگان و اینفوگرافیک در وب سایت های منتشر کننده این نوع از محتوا) استفاده نمایید.



منبع : برندزلینک



www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 24 اسفند 1392 ساعت 0:33

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0