برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

سوالات رایج بازاریابی در شبکه اجتماعی لینکدین

سوالات رایج بازاریابی در شبکه اجتماعی لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین ، شبکه اجتماعی است که بیشتر به منظور مقاصد تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. در زمان استفاده از این شبکه اجتماعی در بازاریابی ممکن است سوالاتی پیش آید که مهمترین سوالات به همراه پاسخ به آن ها در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند.

شبکه اجتماعی لینکدین

سوالات رایج در خصوص گروه ها و صفحات شرکت ها در شبکه اجتماعی لینکدین

۱) تعامل در شبکه اجتماعی لینکدین چه تفاوتی با شبکه اجتماعی فیس بوک دارد؟

افراد از شبکه اجتماعی لینکدین بیشتر برای آگاهی در خصوص صنعت کسب و کار خود و یا ارتباط با متخصصین استفاده می نمایند. فیس بوک شبکه اجتماعی است که برای تفریح و سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرد. در شبکه اجتماعی فیس بوک عکس های جالب و سرگرم کننده با دوستان به اشتراک گذاشته می شود ولی در شبکه اجتماعی لینکدین مقالات و منابع با اعضای تیم و روسا به اشتراک گذاشته می شوند. می توان شبکه اجتماعی فیس بوک را به دوستی تشبیه کرد که لباس مخصوص مهمانی پوشیده و آماده این است که در یک مهمانی شبانه شما را همراهی نماید حال آن که شبکه اجتماعی لینکدین مانند شریک تجاری شماست که لباس مخصوصی برای شرکت در نمایشگاه تخصصی در خصوص کسب و کار به تن کرده است. نحوه برخورد با مخاطبان در شبکه اجتماعی فیس بوک و لینکدین نیز با یکدیگر متفاوت است. در فیس بوک با مخاطبان خود راحت تر صحبت می کنید ولی در لینکدین این امر رسمی تر می باشد.

۲) آیا شرکت های B2C می توانند در شبکه اجتماعی لینکدین موفق عمل کنند؟

همانطور که می دانید شبکه اجتماعی لینکدین بیشتر توسط شرکت های B2B مورد استفاده قرار می گیرد اما این امر بدین معنی نیست که شرکت های B2C نمی توانند در این شبکه اجتماعی صفحات تجای داشته باشند و موفق عمل کنند. شرکت های B2C در صورت حضور در شبکه اجتماعی لینکدین باید علاوه بر توجه به ذکر فرصت های شغلی در شرکت به معرفی فرهنگ شرکت نیز به دیگران بپردازند و بیشتر مطالب به اشتراک گذاشته شده باید در خصوص برند باشد و نه محصول یا خدمتی خاص.

۳) آیا می توان در گروه های شبکه اجتماعی لینکدین به عنوان شرکت حضور به عمل آورد؟

هم اکنون این ویژگی در شبکه اجتماعی لینکدین امکان پذیر نیست که مطالب اشتراک گذاشته شده با نام شرکت ها باشد و در صورت تمایل به اشتراک گذاری باید از پروفایل شخصی اقدام به انجام این کار کرد. البته این امر بدین معنی نیست که استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین نادیده انگاشته شود چون گروه های موجود در شبکه اجتماعی لینکدین بهترین مکان برای یافتن مشتری بالقوه هستند. در صورتی که در لینکدین گروهی ایجاد کرده اید به روز رسانی های صورت گرفته توسط شما با نام شما خواهد بود و با نام شرکت نمی باشد ولی این قابلیت در شبکه اجتماعی لینکدین دیده شده است که مسئولیت ها قابل تقسیم باشند و تنها یک نفر مدیریت گروه را بر عهده نگیرد. به عنوان مثال در صورت وجود گروهی در خصوص بازاریابی اینترنتی در لینکدین ، یک نفر از اعضای گروه یا شرکت مسئول به روز رسانی و پاسخ به سوالات سئو ، یک نفر بازاریابی ایمیلی ، یک نفر رسانه های اجتماعی و … خواهند بود. در صورتی که گروهی در لینکدین ایجاد نکرده اید گروه های فراوانی در شبکه اجتماعی لینکدین وجود دارند که می توانید با شرکت در آن ها و مشارکت در آن ها به مقاصد بازاریابی خود دست یابید.

۴) آیا توصیه های دیگران در شبکه اجتماعی لینکدین مفید است؟

در شبکه اجتماعی لینکدین قابلیتی به نام توصیه (Recommendation) تعبیه شده است که در بازاریابی بسیار حائز اهمیت است. می توان تمامی توصیه ها در مورد محصولات و یا خدمات را در این شبکه اجتماعی جمع آوری کرد و با این کار اعتماد سازی به محصول ، خدمت و یا برند را افزایش داد. اطلاعات آماری نیز در مورد توصیه ها شامل تعداد آن ها ، تعداد بازدید های صورت گرفته از آن ها و تعداد توصیه ها برای محصولات و خدمات محبوب تر قابل مشاهده است.

۵) در طول هفته تقریبا چند ساعت زمان برای نگهداری از صفحه شرکت در لینکدین و مشارکت با مخاطبان باید اختصاص یابد؟

هنگامی که صفحه شرکت در لینکدین ایجاد گردید نگهداری از آن به زمان کمی نیاز دارد. شبکه اجتماعی لینکدین مانند تویتر نیست که به بروز رسانی های مستمر نیاز داشته باشد و یک بار بروز رسانی در روز در این شبکه اجتماعی کفایت می کند. ارسال مطلب ، نظارت بر آن ، پاسخ گویی به نظرات در مورد آن مطلب و بررسی آمار آن در روز حدود ۱۰ دقیقه وقت شما را می گیرد.

۶) بهترین راه برای یافتن مشتری بالقوه در لینکدین کدام است؟

گروه ها بهترین روش برای یافتن مشتری بالقوه در لینکدین محسوب می شوند. در گروه ها می توانید خود را به عنوان یک متخصص به دیگران معرفی نمایید و در بحث ها و گفتگوها حول موضوعات تخصصی شرکت نموده و به سوالات دیگران پاسخ دهید. شما می توانید اقدام به ایجاد یک گروه تخصصی در لینکدین نمایید و یا در گروه های موجود فعالیت کنید و بدین ترتیب اعتماد سازی صورت می گیرد. پس از ایجاد اعتماد ، کم کم صفحه شرکت خود را در لینکدین به دیگران معرفی نمایید و از قابلیت های این شبکه اجتماعی در کسب و کار خود بهره مند شوید.

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 24 اسفند 1392 ساعت 0:31

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0