برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

مشخصات ایمیل ارسالی در بازاریابی ایمیلی

مشخصات ایمیل ارسالی در بازاریابی ایمیلی

ایمیل های ارسالی در بازاریابی ایمیلی باید به گونه ای باشند که هم مورد علاقه دریافت کنندگان ایمیل باشند و هم سیستم های دریافت ایمیل مانند سیستم دریافت ایمیل یاهو ، جی میل و هات میل ، آن را به عنوان اسپم نشناخته و ایمیل ها را در فولدر اینباکس نمایش دهند. در این مقاله به بررسی مشخصات یک ایمیل مطلوب با مطالعه موردی یک ایمیل ایده آل پرداخته می شود.

مشخصات یک ایمیل مطلوب

مشخصات یک ایمیل مطلوب عبارتند از :

۱) عنوان کوتاه ایمیل.

بهتر است عنوان ایمیل ارسالی کمتر از ۷۰ کاراکتر داشته باشد تا در اینباکس دریافت کننده ایمیل به صورت کامل نمایش داده شود و قسمت انتهایی آن به علت طولانی بودن از دید کاربر ناپدید نگردد. در صورتی که مایل هستید عنوان ایمیل ارسالی در دستگاه های موبایل نیز به صورت کامل پدیدار گردد عنوان ایمیل را کمتر از ۲۰ کاراکتر انتخاب نمایید.

۲) نام ارسال کننده.

حتما در ایمیل ارسالی نام ارسال کننده را ذکر نمایید. نام ارسال کننده می تواند نام شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

۳) آدرس واقعی ارسال کننده ایمیل.

سعی کنید از ایمیل های واقعی برای ارسال ایمیل استفاده نمایید و از ایمیل هایی مانند no-reply@domain.com استفاده ننمایید. کاربران دریافت کننده ایمیل با مشاهده دریافت ایمیل از این گونه ایمیل ها احساس خواهند کرد که آن ها جرئی از چند ده هزار کاربر موجود در لیست ایمیل ها هستند که در این صورت احتمال خوانده شدن کامل ایمیل توسط کاربر کاهش می یابد.

۴) نسخه مشاهده ایمیل در مرورگر.

سعی کنید در ایمیل ارسالی به کاربران لینکی به صفحه ای قرار دهید که حاوی محتوای ارسالی ، برای مشاهده در مرورگرها است. در صورتی که ایمیل ارسالی به درستی در اینباکس دریافت کننده ایمیل قابل مشاهده نبود ، کاربر خواهد توانست با کلیک بر روی لینک مشاهده در مرورگر ، ایمیل ارسالی را در مرورگر خود مشاهده نماید.

۵) استفاده از تگ های پویا.

منظور از تگ های پویا مکان هایی در ایمیل هستند که به صورت پویا از بانک اطلاعات خوانده می شوند و به صورت ایستا نیستند. به عنوان مثال می توان به جای ذکر عبارت “با سلام به کاربران گرامی” در ابتدای ایمیل که عبارتی ایستا است از عبارت پویا مانند ذکر نام فرد استفاده نمود. البته این کار ممکن است بعضا مشکلاتی را مانند عدم پدیدار شدن محتوای تگ پویا ایجاد نماید که باید مقدار پیش فرضی را همیشه در نظر گرفت.

۶) استفاده از حداقل تصاویر با ذکر تگ Alt.

سعی کنید در ایمیل ارسالی خود از تصاویر نیز استفاده نمایید ولی تعداد این تصاویر نباید زیاد باشد. حتما تگ Alt مربوط به هر تصویر را نیز با عبارتی مرتبط ذکر نمایید تا در صورت عدم ظاهر شدن تصویر ، نوشته جایگزین به نمایش در آید.

۷) پیغامی کوتاه در قالب متنی کوتاه.

سعی کنید متن ایمیل کوتاه باشد و در صورت طولانی بودن متن ایمیل ، خوانندگان ایمیل رغبتی به خواندن تمامی متن و طبیعتا کلیک بر روی لینک های داخل ایمیل و تبدیل شدن به مشتری بالقوه نخواهند داشت.

۸) استفاده از رنگ و فونت های ساده.

سعی کنید از رنگ ها و فونت های ساده و به تعداد محدود و سازگار با سیستم های دریافت کننده ایمیل استفاده نمایید. استفاده از رنگ ها و فونت ها به تعداد زیاد و یا ناسازگار باعث خواهد شد پس از بارگذاری ایمیل ، قالب ، آن طور که ارسال کننده آن را آماده کرده است به نمایش در نیاید.

۹) استفاده از درخواست انجام فعالیت (Call-to-Action)

سعی کنید درخواست های انجام فعالیتی که در ایمیل خود استفاده می نمایید از نظر مکان و شکل قرار گیری واضح باشند و در اسرع وقت خواننده ایمیل آن را یافته و به صفحه ای که شما تمایل دارید هدایت شود.

۱۰) امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.

این امکان را برای دریافت کنندگان ایمیل فراهم نمایید تا بتوانند محتوای ایمیل ارسالی را در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری نماید. این کار را می توان با قرار دهی دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در ایمیل ارسالی انجام داد. طبق بررسی های صورت گرفته آن دسته از ایمیل هایی که دارای فقط یک دکمه اشتراک گذاری می باشند ۳۰ درصد بیشتر از ایمیل هایی که فاقد آن هستند مشاهده می گردند و در صورتی که تعداد این دکمه های اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی مختلف سه یا بیشتر باشد این میزان به ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت.

۱۱) درج آدرس فیزیکی.

به منظور جلب اعتماد بیشتر دریافت کنندگان ایمیل ، آدرس شرکت خود را در انتهای هر ایمیل ارسالی ذکر نمایید.

۱۲) امکان لغو عضویت.

در انتهای تمامی ایمیل ها لینکی قرار دهید و این امکان را فراهم نمایید تا دریافت کننده ایمیل در صورت تمایل ، اقدام به لغو عضویت برای دریافت ایمیل ها نماید.

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 24 اسفند 1392 ساعت 0:27

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0