برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

بازاریابی ایمیلی پس از خرید

بازاریابی ایمیلی پس از خرید

پس از انجام خرید توسط مشتریان آنلاین ، انجام بازاریابی ایمیلی اهمیت زیادی پیدا می کند. طبق بررسی های صورت گرفته مشتریانی که اقدام به خرید مجدد از وب سایت می کنند به طور میانگین ۶۷ درصد پول بیشتری نسبت به مشتریانی که برای اولین بار می خواهند خریدی انجام دهند هزینه می کنند و ۶ تا ۱۲ برابر ارزان تر می توان آن ها را تشویق به انجام خرید نمود. در این مقاله به روش های استفاده از بازاریابی ایمیلی به منظور ترغیب مشتریان برای خرید مجدد پرداخته می شود.

بازاریابی ایمیلی پس از خرید

این روش ها عبارتند از:

۱) استفاده از ایمیل های ارسالی قدردانی و تشکر پس از خرید

غالبا پس از انجام خرید به آدرس ایمیل خریدار ، ایمیلی ارسال می شود و از وی برای انجام خرید قدردانی می گردد. سعی کنید در این نوع از ایمیل ها که نرخ بازگشایی بالایی نیز دارند مشتریان را ترغیب به ارتباط با وب سایت از روش های غیر از ایمیل نمایید. به عنوان مثال می توان آدرس های شبکه های اجتماعی را در اختیار مشتریان قرار داد تا ارتباط با مشتریان همچنان حفظ گردد.

۲) ارسال ایمیل های بازخوردگیری از محصول یا خدمت فروخته شده

پس از انجام خرید و به منظور تشویق مشتریان برای خرید مجدد باید از میزان رضایت آنان از محصول خریداری شده مطلع شد. در انجام این کار زمان بسیار مهم است. در تماس با مشتری از طریق ایمیل در بازه زمانی کوتاه ممکن است مشتری هنوز از محصول خریداری شده به طور کامل استفاده نکرده باشد مخصوصا اگر محصول جنبه فیزیکی داشته باشد که زمان ارسال نیز باید به آن اضافه گردد. از طرف دیگر اگر ایمیل ارسالی پس از گذشت زمان طولانی ارسال شود مشتری نتیجه استفاده را به یاد نمی آورد.

۳) ارسال محتوای آموزشی برای مشتریان

پس از انجام خرید می توان به آدرس ایمیل مشتریان محتوای آموزشی ارسال کرد. سعی کنید هدف اصلی از ارسال محتوای آموزشی صرفا آموزش باشد ولی این آموزش به گونه ای باشد که در ذهن مشتری سوالات و مشکلاتی پدید آورد که یافتن راه حل آن ها با استفاده از محصولات و خدمات شما محقق می شود به عنوان مثال یک شرکت طراحی فروشگاه های اینترنتی می تواند در ابتدا به تعریف تجارت الکترونیک و فرایندهای فروش محصولات از طریق اینترنت بپردازد و تاثیر راه اندازی فروشگاه های اینترنتی را در میزان فروش با ذکر آمار و نمودارهای گوناگون بیان نماید و در ادامه این سوال را در ذهن مشتری ایجاد کند که شما تا کنون در این خصوص چه خدماتی انجام داده اید و در انتها محصولات و خدمات ارائه شده توسط خود را برای حل این مشکل به مشتری معرفی نماید.

۴) فعایت در زمینه فروش افزایشی (Upselling) و فروش جنبی (Cross-selling)

مفهوم فروش افزایشی و فروش جنبی بهتر است در قالب یک مثال توضیح داده شود. فردی را فرض کنید که در سینما از فروشنده ، ذرت بو داده خریداری کرده است. در صورتی که پس از تمام شدن ، مجددا به فروشنده مراجعه کند و ذرت بو داده با حجم ظرف بزرگ تر خریداری کند فروش افزایشی رخ داده است و در صورتی که اقدام به خرید نوشیدنی کند فروش جنبی انجام گرفته است.

سعی کنید از اطلاعات موجود مشتریان برای ارائه محصولات و خدمات خود به آن ها استفاده نمایید و به همه مشتریان برای خرید مجدد ، یک نوع محصول یا خدمت را ارائه ندهید. با استفاده از رفتار شناسی مشتری می توان محصول مورد علاقه مشتری را به وی ارائه داد. منظور از رفتار شناسی مشتری مواردی از قبیل در نظر گیری تاریخچه خرید مشتری ، فایل های دانلودی و میزان رضایت مشتری از محصولات و خدمات است. به عنوان مثال در صورتی که مشتری در تاریخچه خرید خود محصولات با بیش از A تومان خریداری ننموده است ارسال ایمیل هایی که محصولات با بیش از این میزان هزینه را توصیه کند در خصوص این مشتری خاص غیر مفید به نظر می رسد.

۵) استفاده از توالی خرید مشتری برای ارسال ایمیل

در صورتی که مشتری تا کنون چندین دفعه اقدام به خرید کرده است بهتر است زمان خرید محصولات و خدمات را مد نظر داشت و بر اساس آن اقدام به ارسال ایمیل کرد. به عنوان مثال اگر وی در روزهای پایان هفته ، پایان ماه یا زمان های خاصی از سال اقدام به خرید کرده است بهتر است ایمیل ارسالی در آن زمان ها برای وی ارسال شود.

۶) ارسال پیشنهادات ویژه برای مشتریان فعلی

سعی کنید میان مشتریان فعلی و افرادی که هنوز خریدی از وب سایت شما نکرده اند تفاوتی قائل شوید. به عنوان مثال امکان دانلود یا مشاهده منابع آموزشی برای مشتریان فعلی ، تخفیفات ویژه ، نظرخواهی از آنان و غیره ، به نوعی که مشتری فعلی در هنگام مقایسه خود با فردی که تاکنون خریدی انجام نداده است تفاوتی احساس کند.

۷) ارائه تخفیف در صورت معرفی مشتریان جدید

در ایمیل های ارسالی خود حتما از دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید و مشتری فعلی را تشویق کنید تا در صورت معرفی مشتری جدید ، در صورت خرید موفقیت آمیز مشتری جدید ، درصدی تخفیف در اولین خرید بعدی به وی تعلق گیرد.

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 24 اسفند 1392 ساعت 0:24

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0