برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

عنوان بهتر، محتوای بهتر، رتبه بالاتر

عنوان بهتر، محتوای بهتر، رتبه بالاتر

موتورهای جستجو (Search Engines) را می‌توان فرمانروایان بی‌چون و چرای اینترنت دانست. در اصل حیات و بقای وب‌سایت‌ها در گروی اقدامات موتورهای جستجوست و این که تا چه اندازه پذیرای آن‌ها باشند و در کجای لیست عریض و طویل وب‌سایت‌هایشان جا دهند. این مطلب و نگرانی مهم است که همه کارها و استراتژی‌ یک صاحب وب‌سایت را جهت می‌دهد. رضایت \\\"عنکبوت‌های موتورهای جستجو\\\" موضوعی است که ذهن این افراد را درگیر کرده سعی می‌کنند مطالب و محتوای وب‌سایتشان را مطابق معیارها و استانداردهای این عنکبوت‌ها تدوین نمایند. شاید عبارت Search engine Spiders را نشنیده باشید و معنایش را ندانید. برایتان شرح خواهیم داد. موتورهای جستجو برای این که از چند و چون و کیفیت یک وب‌سایت آگاه شوند، ابزارهایی را به کار می‌اندازند که Spiders یا عنکبوت‌ها نام گرفته‌اند. آن‌ها محتوا، ساختار، چگونگی شکل‌گیری لینک‌ها، وضوح و روشنی مطالب، عناوین، کلمات کلیدی و نحوه پراکندگی آن‌ها در متن‌ها، اندازه پاراگراف‌ها و سادگی و پیچیدگی‌شان و معیارهای بسیار دیگری را مورد سنجش قرار می‌دهند و هر یک را ارزیابی می‌نمایند. در واقع عنکبوت‌ها ماموران نمره دادن به وب‌سایت‌ها هستند تا موتور جستجو بتواند جایگاه آن‌ها در لیست وب‌سایت‌هایش مشخص کند. این کار عنکبوت‌ها همان Page Ranking است. یعنی رده‌بندی صفحات وب‌سایت در موتور جستجو (رنکینگ). همه مطالب فوق درست بوده اهمیت راضی نگه داشتن عنکبوت‌ها محرز و آشکارست ولی از یک نکته مهم نیز نباید غفلت کرد : چیزی که تعداد بازدیدکنندگان را افزایش داده نظرشان را جلب می‌کند، جالب بودن و یگانه بودن خود وب‌سایت است. به عبارت دیگر ظاهر و محتوای یک وب‌سایت باید در نظر یک کاربر واقعی، خوب و جالب توجه باشد. در این میان عناوین و تیترهای وب‌سایت نقش اصلی را بازی می‌کنند و محتوایی که به دنبالشان می‌آید،‌ بر اعتبار عناوین و کلمات کلیدی آن می‌افزایند.
این کار از دو جهت به رشد و ارتقای وب‌سایت کمک می‌کند. یکی این که به خاطر مرتبط بودن محتوای وب‌سایت و کلمات کلیدی با عنوان آن،‌ نمره‌ای که موتور جستجو به آن می‌دهد بالا می‌رود و دیگر این که بازدیدکنندگان بیشتر می‌شوند. اگر یک کاربر ببیند که با مطالب و یافته‌های دلخواهش رو به رو شده می‌تواند از لینک‌های مفیدی که با مطالب سایت مرتبط هستند هم استفاده کند، از وب‌سایت راضی می‌شود و امکان دارد که همواره از همین وب‌سایت استفاده کند، ولی اگر هزاران کاربر به یک وب‌سایت سربزنند و در همان نگاه اول از ادامه کار منصرف شوند، هیچ کمکی نخواهند کرد. به بیان دیگر،‌ یک کاربر موثر و خوشحال و رضایتمند بیشتر از هزاران بازدیدکننده ناراضی به رنکینگ آن سایت کمک خواهد کرد. این نکته درباره صاحبان کسب و کار اینترنتی بسیار حیاتیست.
اگر بتوانید کاربرانی که از وب‌سایت بازدید می‌کنند را جذب نمایید و با عرضه مطالب و کالا و خدماتی مرتبط با عنوان وب‌سایت‌ راضیشان کنید، احتمال موفقیت بالا خواهد رفت. آن‌ها می‌توانند به مشتریان دائمی تبدیل گردند و بارها و بارها به وب‌سایت مورد علاقه‌شان مراجعه کنند.
تدوین و نگارش یک عنوان جالب و گیرا کار ساده‌ای نیست و تعداد زیادی از صاحبان وب‌سایت‌ها در این باره با مشکل مواجهند. نکته مهم و اساسی اینست که یک وب‌سایت قطعاً عناوین متعددی خواهد داشت که چگونگی نگارش تک تک آنها و روش چیدمانشان، اموری تعیین‌کننده‌اند. لازم نیست بگوییم که نخستین تیتر (h۱) کلیدی‌ترین عنصر در موفقیت یک وب‌سایت است و به جرات می‌توان گفت که همین جمله است که می‌تواند کاربر را به مطالعه وب‌سایت تشویق کند یا او را دلسرد نموده باعث شود که به دنبال وب‌سایت دیگری بگردد. عنکبوت‌های موتورهای جستجو در ابتدای کارشان به این عناوین اصلی و فرعی توجه می‌کنند و میزان ارتباط محتوایی که در پس آن‌ها می‌آیند را با کلمات کلیدی و خود جمله عنوان، سنجش می‌نمایند. میزان ارتباط عناوین با کلمات کلیدی موجود در متن وب‌سایت و چگونگی ارتباط محتوا با موضوع ذکر شده در عناوین، معیارهایی کلیدی هستند که عنکبوت‌ها با توجه به آن‌ها جایگاه وب‌سایت را به موتور جستجو گزارش می‌دهند.
به عبارتی دو مسئله هستند که می‌توانند نظر عنکبوت‌ها را جلب نموده راضیشان کنند.
۱) اول اینست که عنوان اصلی و زیرمجموعه‌هایش از لغاتی کلیدی و شاخص محتوای سایت تشکیل شده باشند.
۲) دوم این که با متونی که بعد از آن‌ها می‌آیند همخوانی داشته هماهنگ و مرتبط باشند.
اگر در انجام این دو کار دقت کنید، شماره بهتری در لیست رده‌بندی موتور جستجو کسب خواهید کرد.
نکته دیگری که مورد توجه موتورهای جستجوی بزرگ است، یافتن عناوین اصلی و فرعی در متون است. اگر آن‌ها بتوانند این لغات را به سادگی در صفحات بیابند، درخواهند یافت که وب‌سایت درباره چیست و می‌توانند اطلاعات مورد جستجویشان را به سهولت پیدا کنند. اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم. این‌طور می‌گوییم که مرتبط بودن محتوای وب‌سایت با تیترهای اصلی و فرعی کاملاً واجب و ضروریست ولی باید توجه کرد که اگر از جملات کلیدی یا همان تیترها استفاده نکنید، امتیاز لازم را کسب نخواهید کرد. به کارگیری این عبارات هم کار شما را راحت می‌کند و هم روند نمره دادن موتور جستجو را.
مسئله دیگر اینست که هرگز سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید چرا که فقط به ضرر خودتان تمام خواهد شد. بعضی از صاحبان وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند با انجام کارهایی ساده محتوای سایتشان را غنی و پربار جلوه دهند مثلاً عنوانی با لغات کلیدی بنویسند ولی این عنوان فرعی هیچ ربطی به مطالب زیرش ندارد. موتورهای جستجو و عنکبوت‌هایشان به این حقه‌ها بسیار حساس هستند و اگر حس کنند که یک وب‌سایت و عناوین آن به نظر حقه‌باز می‌آیند و از چنین ترفندهایی استفاده کرده‌اند، نام و آدرس آن را به عنوان یک منبع برای رجوع کاربران درج نمی‌کنند. از همه بدتر این که ممکن است نامش را در ردیف Spammer ها درج کنند. به این ترتیب کسب و کار وب‌سایت مزبور به عنوان یک مزاحم اینترنتی و فرستنده پیام‌های بیهوده معرفی می‌شود.
تا این‌جا همواره از \\\"عنوان مرتبط و جذاب\\\" حرف زدیم. راه حل اصلی و کارآمد برای مسئله اول،‌ یافتن لغاتی واقعاً کلیدی و گویاست. لغاتی که در عین سادگی و قابل فهم بودن به شکلی مستقیم و بدون فکر کردن به بازدیدکننده‌تان برساند که این وب‌سایت راجع به چیست و آیا می‌تواند مشکل او را حل کند یا مطالب و اطلاعات مورد نیازش را در اختیارش قرار دهد یا خیر. در پی این احساس، بازدیدکننده تصمیم می‌گیرد که به مطالعه سایت ادامه بدهد یا منصرف شود. عاملی که در این تصمیم‌گیری، حرف اول را می‌زند، جذابیت عنوان است. ممکن است یک عنوان کاملاً گویا باشد ولی جمله‌بندیش به فرمی کلیشه‌ای و یکنواخت تنظیم شده باشد. یک عنوان موثر همان لغات کلیدی را به شکلی کنار هم دارد که خواننده را کنجکاو نموده به دقت و گشت و گذار در سایت تشویق می‌نماید. به او انگیزه داده محرک مطالعه مطالب را خلق می‌کند. این الزام‌ها درباره هر یک از عناوین فرعی هم صدق می‌کند. چرا که خواننده سایت باید در پایان هر بخش،‌برای ادامه دادن محرکی داشته باشد و انگیزه‌ای برایش فراهم گردد.
یکی از موثرترین روش‌های تشویق خواننده و بازدیدکننده شروع با یک عنوان پرسشی است. مثلاً شما به یک مشکل پرداخته‌اید و راجع آن اطلاع‌رسانی کرده برای حل آن کالا و خدماتی ارائه می‌کنید. اگر همان مشکل را در قالب یک پرسش مطرح کنید، کاربر کنجکاو می‌شود و برای یافتن راه‌حل به سراغ مطالب وب‌سایت می‌رود. جملاتی که ناقص هستند هم کنجکاوی برانگیزند مثلاً \\\"پنج راه برای . . .\\\" و \\\"یادگیری ماندگار با . . .\\\" عناوین جذاب، منطقی،‌ مرتبط با مفاهیم و ساده و قابل فهم هم نمره شما را در لیست وب‌سایت‌های موتور جستجو بالا می‌برند و هم تعداد کاربران بازار هدف‌تان را افزایش می‌دهند.

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 23 اسفند 1392 ساعت 23:37

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : rsh576
تاریخ عضویت : 21 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 140
تعداد لینک ها : 0