برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

طرح تجاری - برندزلینک

طرح تجاری - برندزلینک

دراین مطلب با نحوه ی نوشتن خلاصه طرح اجرائی شرکت آشنا می شوید . فکر کنید که این بخش ، مقدمه ی طرح یک شرکت تجاری است . این مقدمه شامل اجزای زیراست .
▪ توضیحی مختصر از شرکتتان که شامل محصولاتتان و سرویسها و خدماتتان است .
▪ عبارت فلسفی شرکت .
▪ مدیریت شرکت .
▪ بازار مشتریان .
▪ بازاریابی و فروش .
▪رقبای شرکت .
▪ عملیات شرکت .
پروژه ها و طرحهای مالی. خلاصه اجرایی به یک عبارت پایانی ختم می شود که مبین این مطلب است که ، تجارت شرکت شما ، یک تجارت و شرکت موفق است . چگونه یک خلاصه اجرایی بنویسیم .
برای نوشتن یک خلاصه طرح تجاری اجرائی از قدمهایی که در زیر لیست شده است شروع کنید .وبرای هر موضوع ۱ تا ۳ جمله بنویسید .
اگر در نوشتن خلاصه مهارتهای شرکت مهارت کافی ندارید . هدفهای پایه ای شرکتتان راکه به عنوان شعار شرکت قرار داده اید، دوباره مرور کنید .
یک رویکرد برای نوشتن طرح تجاری اجرائی، این است که از جملاتی که تا به حال برای طرحهای تجاری نوشته اید از هر موضوع ۲ یا ۳ جمله گلچین کنید . و بعدا” به هم ارتباط دهید .
در این روش باید در پایان طرح به این سوال برای خواننده جواب دهید که چرا تجارت شما یک تجارت موفق می باشد ؟ و برای این سوال جواب منطقی و مستد ل ارائه دهید. نکات کاربردی برای نوشتن خلاصه اجرایی.
۱) سعی کنید تا حد امکان خلاصه هایتان را به صورت صحیح و ثلیث خلاصه تر کنید زیرا خواننده هایتان وقت ندارند ودر ضمن نمی خواهنند وقت خودشان را با خواندن مطالب غیر لازم و غیر ضروری هدر دهند .
۲) سعی کنید طرح تجاری اجرائیتان از زبان قوی و مثبت بر خوردار باشد هرگز خلاصه اجرایی خودتان را با زبان ضعیف ، ناتوان و ناکار نسازید مثلا” به جای اینکه بنویسید . شرکت x ممکن است به موقعیتهای عالی برسد. بنویسید . شرکت x به موقعیتهای عالی خواهد رسید .
۳) نکته سوم اینکه خلاصه شرکت شما نباید بیشتراز دو صفحه باشد .پس سعی نکنید خلاصه شرکت را با تعارفات زیاد و بی جا و جزییات اضافی بیشتر کنید .
۴) خلاصه خودتان را ویرایش کنید . آن را بلند بخوانید آیا ثلیث و روان خوانده می شود یا منقطع خوانده می شود؟ آیا واضح است یا نا واضح؟
بهتر است خلاصه خود را پیش کسی که هیچ اطلاعاتی در مورد شرکت شما ندارد بخوانید و از او بخواهید که اگر پیشنهادی برای بهتر کردن خلاصه دارد، به شما بدهد .

۵) خلاصه خودتان را با مخاطبانتان هماهنگ کنید .برندزلینک
مثلا” اگر منظورتان از این خلاصه نویسی جلب سرمایه گذار است بهتر است خلاصه شما به فرصتهای شرکت و تجارتتان تاکید داشته باشید .
۶) خودتان را به جای خواننده قرار دهید و خلاصه تان را دوباره بخوانید آیا این خلاصه ای که نوشته اید علاقه وانگیزه ای در خواننده ایجاد می کند ؟ اگر نه چرا ؟

منبع: برندزلینک - مرجع لینک برندهای برتر
brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 22 فروردین 1393 ساعت 20:57

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : حسن حسین زاده
نام کاربری : ali_123
تاریخ عضویت : 2 فروردین 1393
تعداد مقالات ارسالی : 1000
تعداد لینک ها : 0